آلبرت اینشتین: مهم‌ترین مسأله این است که هرگز دست از پرسش برنداریم.
+1 امتیاز
در جغرافیا توسط همیارِارشدِپارسش (5.5k امتیاز)
ویرایش شده توسط

بزرگترین دریای دنیا چه نام دارد؟ این سوال در حین مطالعه کتاب دریا نوشته جان بنویل برام به وجود آمد. بزرگترین دریای جهان چه نام دارد؟

1 پاسخ

0 امتیاز
توسط هم‌پرسشِ‌پارسش (493 امتیاز)
ویرایش شده توسط

دریای فیلیپین بزرگترین دریای جهان است، این دریا قسمت غربی اقیانوس آرام قرار دارد. کشورهای فیلیپین، تایوان، ژاپن و میکرونزی در میان دریای فیلیپین قرار دارند. گاهی دریا مدیترانه به عنوان بزرگ ترین دریا در کره زمین گفته شده است. دریا مدیترانه به اقیانوس اطلس متصل است و در شمال آن توسط اروپا، از جنوب آفریقا و از شرق توسط آناتولی و شام فرا گرفته شده است. شاید لازم باشد درباره بزرگترین دریای جهان بیشتر بدانید.

اقیانوس، دریا، دریاچه، رودخانه هر کدام تعارف مخصوص به خود را دارند. اینکه دقیقا کدام دریا به عنوان بزرگترین دریا جهان است بحث برانگیز بوده است. تا پایان مطالعه فرمایید و خوتان نتیجه بگیرید. بیش از 70% از کره زمین با آب پوشیده شده است. اقیانوس آرام بیش از یک سوم از آب سیاره زمین را به خود اختصاص داده است.

اقیانوس آرام بزرگترین توده آبی روی کره زمین است. اقیانوس آرام که بین اقیانوس جنوبی، آسیا، استرالیا و خشکی های نیمکره غربی قرار دارد، حدودا دو برابر بیشتر از دومین حجم آبی جهان یعنی اقیانوس اطلس آب دارد.

البته در این بین لازم است درباره دریای خزر هم بدانید. دریای خزر قبلا قسمتی از دریای تتیس بود و اقیانوس آرام را به اقیانوس اطلس وصل می کرد. دریای خزر بعضی مواقع به عنوان کوچکترین دریای خودکفای جهان و بزرگترین دریاچه جهان طبقه‌بندی می‌شود. آب هایی که در قسمت های مختلف کره زمین قرار دارند با وجود پهنه ی زیاد و عدم وجود خشکی نسبت به پهنای زیاد آن، استفاده بسیار کمتری دارد. یعنی برای بهره برداری و استفاده انسان از توده های آبی لازم است در اطراف آن خشکی وجود داشته باشد. دریای خزر بزرگترین پهنه آبی محصور در خشکی است و به نظر من می تواند سودمند ترین پهنه ی آبی برای کشورهای اطراف آن در جهان باشد.

image

سوالات مشابه

0 امتیاز
1 پاسخ
سوال شده فوریه 22, 2022 در جغرافیا توسط Azita هم‌پرسش‌ِارشدِپارسش (1.1k امتیاز)
0 امتیاز
1 پاسخ
سوال شده مارس 16, 2020 در دین توسط behnam همیارِارشدِپارسش (5.5k امتیاز)
+3 امتیاز
1 پاسخ
سوال شده مارس 16, 2020 در دین توسط asal هم‌پرسشِ‌پارسش (493 امتیاز)
0 امتیاز
1 پاسخ
سوال شده مارس 14, 2020 در شعر توسط behnam همیارِارشدِپارسش (5.5k امتیاز)
+1 امتیاز
2 پاسخ
سوال شده نوامبر 4, 2019 در فیلم توسط behnam همیارِارشدِپارسش (5.5k امتیاز)
+3 امتیاز
1 پاسخ
سوال شده ژوئن 6, 2021 در فناوری توسط Azita هم‌پرسش‌ِارشدِپارسش (1.1k امتیاز)
+2 امتیاز
1 پاسخ
0 امتیاز
1 پاسخ
0 امتیاز
1 پاسخ
+1 امتیاز
1 پاسخ
سوال شده نوامبر 12, 2019 در روان‌شناسی توسط Manii همراه‌ِارشدِپارسش (108 امتیاز)

پارسش تحت مجوز بین المللی CC BY 4.0 است.


...